nacionalni projekti

ŠTUDIJSKI KROŽEK je brezplačna splošnoizobraževalna oblika skupinskega prostovoljnega učenja odraslih, ki poteka nehierarhično in se zaključi s skupnim dogodkom. Skupino tvori 5–12 ljudi, ki se vsaj petkrat srečajo, da bi se načrtno učili vsaj 25 ur. Običajno je srečanj več kot deset, povprečno število ur pa presega 35, porazdeljenih na več kot tri in pol meseca. Odnosi v krožku so enakopravni, sproščeni in prijateljski. Delo je ustvarjalno, sodelovalno in načrtovano. Pričneta in ženeta ga potreba in zanimanje posameznika, ki se po svojih močeh in volji dejavno vključuje v učenje in delo krožka. Krožek vodi za vodenje posebej usposobljen mentor. Tako učenje je zahtevno, vendar daje udejstvovanju posameznika svobodo in smisel.

Več o študijskih krožkih TUKAJ.
 

Tedni vseživljenjskega učenja so širša promocijska kampanja na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji, sofinancirana s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Projekt se usklajuje na Andragoškem centru Slovenije ter se prireja v sodelovanju s posamezniki, skupinami in ustanovami preko celotne države. Namen je opozoriti na pomembnost in vseprisotnost učenja v vseh življenjskih obdobjih.

Več o projektu si preberite TUKAJ.

mednarodni projekti

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: november 2020 – oktober 2022

Projekt temelji na Konvenciji Združenih narodov o pravicah invalidov, ki je določila, da je invalide potrebno vključevati tudi v izobraževanje odraslih: invalidi bi morali imeti možnost sodelovanja v izobraževanju odraslih, tako kot vsi ostali. Projekt je v prvi vrsti namenjen skupini invalidov, tj. vsem, ki jim je zaradi telesnih ali duševnih ali intelektualnih motenj onemogočeno sodelovanje na tečajih v izobraževalnih centrih za odrasle in v drugih izobraževalnih ustanovah. Projekt bo ustvaril inovativne produkte, ki so namenjeni podpori izobraževalcev odraslih pri izvajanju inkluzivnega oziroma vključujočega izobraževanja odraslih na praktičen način in na podlagi potreb glavne ciljne skupine.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: 31. december 2022 – 30. junij 2025

Projekt se osredotoča na uporabo stripov kot način promocije kmetijstva, ki temelji na rastlinski pridelavi.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: junij 2022 – maj 2025

Projekt obravnava krepitev veščin na področju pravic intelektualne lastnine za krožno in trajnostno gospodarstvo.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: februar 2022 – avgust 2024

Na podlagi raziskav, ki priznavajo pozitivne učinke ustvarjalne umetnosti na zdravje in dobro počutje (Dunphy, Baker, Dumaresq et al, 2019), želi projekt oblikovati in razviti program ustvarjalne delavnice, s pomočjo katerih bodo starejši odrasli odkrivali svoj glas, svojo vlogo, vidike vključevanja in dosegli večjo socialno vključenost. Projekt bo raziskal, oblikoval in ponudil nove in učinkovite načine vključevanja starejših odraslih v družbo z medgeneracijskim učenjem in uporabo gledališča.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: februar 2022 – februar 2024

LYBER – Naj bodo mladi odporni! je projekt o čustveni inteligenci, namenjen krepitvi uporabe socialno medosebnih veščin mladinskih delavcev v javnih in zasebnih organizacijah. Namenjen je tistim, ki delajo z mladimi, prikrajšanimi, ranljivimi, nezaposlenimi in mladimi s socialno-čustvenimi potrebami. Ti mladinski delavci bodo pridobili čustvene veščine kot orodja za spopadanje s svojimi cilji.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: november 2021 – november 2023

Rezultati analiz pričajo, da se kar 30 milijonov Evropejcev počuti osamljene. Projekt Povezujmo se se osredotoča na mlade matere (18 – 30 let), kot eno izmed skupin, ki je izpostavljena večjim tveganjem za doživljanje osamljenosti. Starš, ki večinsko koristi porodniški dopust in po rojstvu otroka ostane doma, bo bolj izpostavljen možnosti, da se počuti osamljenega in socialno izoliranega. V večini primerov so to matere. V okviru projekta bomo projektni partnerji pripravili analizo stanja, v okviru katere bomo v vseh partnerskih državah raziskovali situacijo mladih mater. Glede na rezultate in ugotovitve bomo pripravili učni načrt in učni program, ki bosta temeljila na aktivnostih povezanih z umetnostjo in bosta mladim materam omogočala opolnomočenje in povezovanje z drugimi materami v podobnih situacijah.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: januar 2022 – januar 2024.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: oktober 2022 – september 2024

V vseh evropskih šolah se odraža vse večja raznolikost družbe; učilnice so poseljene z vse več priseljenskimi učenci in begunci iz različnih etnično-kulturnih, verskih in jezikovnih okolij. Leta 2020 je bilo 8,3 % evropskega prebivalstva priseljencev in beguncev, rojenih zunaj EU.  Čeprav je večina staršev migrantov/beguncev zelo motiviranih, da podpirajo izobraževalni uspeh svojih otrok, se mnogi soočajo s posebnimi izzivi, da bi podprli izobraževanje svojih otrok. Pogosto imajo omejeno znanje o izobraževalnem sistemu svojih otrok. Prav tako se srečujejo s kulturnimi razlikami in slabim jezikovnim znanjem države gostiteljice (Cerna, 2019), kar ovira polni potencial vključevanja staršev in povečuje učno prikrajšanost njihovih otrok. To je problematično, če upoštevamo razkorak v uspešnosti med učenci z in brez migrantskega ozadja ter razmeroma visoko stopnjo zgodnje opustitve šolanja med učenci z migrantskim ozadjem.

Za mnoge starše migrante so šole njihovih otrok eno redkih področij, kjer sodelujejo z družbo gostiteljico. Predšolska vzgoja in osnovna šola sta torej pomemben vir socialne integracije teh staršev in zato želimo s projektom spodbujati vključevanje staršev priseljenih otrok v šolskem okolju.

Več o projektu TUKAJ

RAZPIS: CERV-2022-CITIZENS-TOWN-NT
IZVAJANJE PROJEKTA: december 2022 – november 2023

V času krize (finančne, zdravstvene, varnostne) se kakovost življenja mnogih ljudi spremeni in pojavijo se nove socialne potrebe. pojavijo nove potrebe. V današnjem medsebojno povezanem svetu lahko družbeni problemi ene države postanejo tudi naši. Najnovejše, še vedno trajajoča kriza zaradi COVID-19, je prizadela ves svet in povzročila nove (ali okrepila obstoječe) družbene probleme (brezposelnost, socialna izolacija, neenakost v zdravju …), zato moramo biti kot družba pripravljeni na odzivanje nanje. Potrebujemo rešitve, ki bodo zadovoljile naše trenutne družbene potrebe.

V času pandemije COVID-19 so bile zdravstvene težave (zlasti starejših) najbolj pereča vprašanja s katerimi so se morale države ukvarjati, zdaj, ko se pandemija počasi umirja, pa se v ospredje postavljajo druga vprašanja. Med njimi so socialna, gospodarska in izobraževalna vprašanja s katerimi se soočajo mladi. Z zdravstvenega vidika jih pandemija ni prizadela v tolikšni meri, vendar so šli skozi enake demokratične in državljanske omejitve, ki bi lahko privedle do še še slabše državljanske in demokratične udeležbe mladih na lokalni/nacionalni/evropski ravni.

Ena od prednostnih nalog EU je zagotavljanje smiselnih možnosti za družbeno, državljansko in politično udejstvovanje za mlade. Mladi najraje podpirajo cilje, ki so zanje neposredno pomembni. S tem projektom želimo spodbuditi aktivno udeležbo mladih v procesu odločanja in spodbujati močnejši občutek za državljanstvo ter predlagati odločevalcem nove socialne inovacije, kot odziv na trenutne družbene potrebe mladih, ki jih lahko vključijo v oblikovanje politik.

Več o projektu TUKAJ

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: september 2022 – november 2023

Projekt razvija aktivnosti z upoštevanjem ključnih principov srebrne ekonomije in aktivnega staranja. Vsebine, ki jih razvijamo v projektu, so namenjene predvsem starejšim prebivalcem in bodo krepile njihovo aktivno vlogo v družbi lokalnega okolja in tudi širše. V projektu spodbujamo aktivnost starejših na različnih področjih: pridobivanju znanja, krepitvi in pridobivanju raznovrstnih veščin, storitvah, dobrobiti in sodelovanju.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: 1. januar 2023 – 31. december 2025

Projekt obravnava krepitev podjetniških veščin študentov in izobraževalcev v poklicnem izobraževanju in usposabljanju v regiji – na Balkanu.

Več o projektu TUKAJ

EU PROGRAM: Erasmus+ 
IZVAJANJE PROJEKTA: 1. 11. 2022 – 31. 10. 2024

Projekt bo okrepil zmogljivosti osipnikov in žensk, saj bo zagotovil nove vire usposabljanja za učenje na področju zelenega podjetništva ter razvoj tehničnih, vedenjskih in izkustvenih spretnosti za uspeh pri iskanju delovnih mest v zelenem sektorju.
Projekt bo tudi povečal zmogljivosti mladih praktikov ter okrepil nadnacionalno in medsektorsko sodelovanje na področju zelenih veščin za podjetništvo in zaposljivost osipnikov in žensk.

Več o projektu TUKAJ